Всеукраїнський семінар шкіл олімпійської освіти у Львові (Фото)

Упродовж двох днів, 10-го та 11-го жовтня 2019 року, уперше на Львівщині за підтримки НОК України та відділення НОК України у Львівській області відбулася нарада Олімпійської Академії України з директорами та представниками шкіл національної мережі закладів олімпійської освіти, у якій взяли участь майже 200 представників з різних областей України. Семінар проводився в рамках теми «Реалізація національної ідеї формування громадянина-патріота України через ціннісний потенціал олімпізму». Підсумкове засідання відбулося в стінах Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського.

Програма семінару була насиченою. Зокрема, учасники заходу оглянули історико-культурну спадщину м. Жовкви і ознайомилися з інфраструктурою шкільного спорту, побували в спортивному клубі «ЛІРС» на відкритому тренуванні школярів з настільного тенісу, в басейні парку-готелю «Акварель. У селі Зашків завітали в історико-меморіальний музей в родинній садибі Євгена Коновальця – полковника Армії УНР, одного з ідеологів українського національно-визвольного руху.

Завершальним акордом було підсумкове засідання в актовій залі Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського. З вітальним словом звернувся голова відділення НОК України у Львівській області, доктор економічних наук Юрій Турянський. Він вручив подяки за активну розбудову системи олімпійської освіти України та сприяння розвитку шкільного спорту Валентині Єрмоловій – директору Олімпійської Академії України, члену комісії НОК України «Олімпійська освіта та культура»; Вікторії Дерев’янко – керівнику сектору відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі Інституту модернізації змісту освіти; Ірині Кроль – директору музею олімпійської слави Національного університету фізичного виховання і спорту України; Лідії Радченко – доценту кафедри історії та теорії олімпійського спорту Національного університету фізичного виховання і спорту України.

Далі відбувся виступ завідувача кафедри олімпійської освіти ЛДУФК, доцента Ярослава Тимчака на тему «Олімпізм і патріотизм». Зокрема він зазначив: «Зазвичай олімпізм сприймають як космополітичну концепцію, однак це не зовсім так. Учасники Олімпійських ігор мають підніматися над власними національними інтересами на наднаціональний рівень, однак, не цуратися свого. Згідно з Олімпійською хартією, олімпізм передбачає взаємний обмін і збагачення учасників ігор кращими надбаннями національних культур різних народів. Отже, можна вважати, що олімпійський вінець сплетений з пучків національних культур різних народів. Це помітно і з того, як презентує себе кожна нація в рамках урочистого відкриття Олімпійських ігор. Кожен народ демонструє свою національну традицію, культуру, своє національне обличчя – те, чим він є цікавим для інших. Ми теж маємо власну національну ідентичність. У цьому зв’язку мене завжди цікавило: а як би ми в майбутньому презентували Україну? Адже одна із важливих граней патріотизму – національна традиція і пам’ять. Так от, якщо б Україна приймала Олімпійські ігри, літні чи зимові, ми обов’язково мали б згадати у театралізованому дійстві відкриття тіловиховну культуру наших пращурів, зокрема: змагання давньогрецьких колоністів України міста Ольвія – «Ахіллеї», давньоруські ігрища, описані в «Повісті временних літ», козацькі змаги-герці запорожців і безумовно «Запорозькі ігрища» – перші національні змагання українців, започатковані в Галичині у 1911 році. А далі – аж до досягнень спортсменів сучасної України. Це і є прояв патріотизму у контексті олімпізму: наша репрезентація як спортивної держави світового рівня з давньою традицією і культурою».

Директор Олімпійської Академії України, професор Валентина Єрмолова представила доповідь про громадянсько-патріотичне виховання, яке є особливо актуальним у нинішній, надзвичайно непростий період становлення нашої держави.

«Як сказав багато років тому П’єр де Кубертен: «Майбутнє цивілізації зараз не спирається ні на політичні, ні на економічні основи. Це залежить виключно від того напрямку, який буде приділятися освіті». Сьогодні для нашої держави, коли здобуваємо досвід Нової української школи, актуальними є ці слова. Патріотичне виховання школярів у процесі олімпійської освіти визначається, як процес взаємодії педагогів і учнів, спрямований на розвиток патріотичних почуттів, формування патріотичних переконань і стійких норм патріотичної поведінки під час занять спортом і у повсякденному житті, патріотичних цінностей; виховання поваги до природи, національної культури, народних і спортивних традицій, рідної мови, малої батьківщини, готовності до виконання конституційного обов’язку перед Вітчизною, використовуючи ціннісний потенціал олімпізму», – підсумувала Валентина Михайлівна.

На завершення семінару відбулася презентація олімпійської літератури, яка викликала чималий інтерес у присутніх.

 

Іванна Литвинець 

 

Назад

НАВІГАЦІЯ ПО САЙТУ