Співпраця зі стейкхолдерами: Упровадження Нової української школи в освітню галузь «Фізична культура» та завершення адаптаційного циклу базової освіти (Фото)

17-го листопада 2023 року відбувся навчальний вебінар для координаторів обласних закладів післядипломної педагогічної освіти. Учасницею заходу була й Заслужений учитель України, Відмінник освіти України Наталія Сороколіт – доцентка кафедри теорії та методики фізичної культури (завідувачка – докторка наук з фізичного виховання і спорту, професорка Іванна Боднар) Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського.

Основна мета вебінару – надати фахівцям інструментарій для оцінювання здобутих результатів Стандарту базової середньої освіти Нової української школи після закінчення шостого класу. У рамках співпраці між освітніми інституціями запрошеною до заходу була Наталія Сороколіт – доцентка кафедри теорії та методики фізичної культури (завідувачка – професорка Іванна Боднар) нашого Університету.

ПРОГРАМА ВЕБІНАРУ:

1. Стандарт освітньої галузі «Фізична культура»: групи результатів, орієнтири для оцінювання в адаптаційному циклі.

2. Алгоритм укладання навчальних програм. Галузеві критерії досягнення результатів стандарту.

3. Практичні кейси реалізації реформи Нової української школи.

Зі вступним словом до учасників заходу звернулася менеджерка команди освітніх реформ Марина Кафтан, яка привітала учасників та представила програму заходу, а також наголосила на важливості проведення даного заходу.

Особливості укладання Стандарту базової середньої освіти нашої галузі, основні його особливості та підходи до його реалізації учасникам вебінару розтлумачила Інна Омельяненко – кандидатка наук з фізичного виховання та спорту, доцентка кафедри теоретичних основ і методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.

Наталія Сороколіт акцентувала увагу на алгоритмові укладання авторських та навчальних програм з фізичної культури на основі модельної навчальної програми. Окрім цього, проаналізувала галузеві критерії оцінювання досягнення здобувачами освіти очікуваних результатів стандарту після закінчення шостого класу та окреслила шляхи їх застосування.

Наступний блок вебінару дав можливість методистам інститутів післядипломної педагогічної освіти поділитися досвідом із запровадження освітньої реформи «Нова українська школа» у п’ятих – шостих класах.

Практичні кейси реалізації реформи Нової української школи висвітлили наступні нагальні питання:

▶ Компетентнісно орієнтовані завдання, які наближають до мети освітньої галузі «Фізична культура» (Олена Аксьонова – Запорізький інститут післядипломної педагогічної освіти);

▶ Діяльнісний підхід та особливості його реалізації в освітній галузі «Фізична культура» (Михайло Профорук – методист Рівненського інституту післядипломної педагогічної освіти);

▶ Деякі аспекти методики навчання фізичній культурі за модельними навчальними програмами для п’ятих – шостих та сьомих – дев’ятих класів (Андрій Боляк – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, заступник голови Комітету з фізичного виховання та спорту МОН та Галина Коломоєць – кандидат педагогічних наук, начальник відділу науково-методичного забезпечення підвищення якості освіти ІМЗО МОН);

▶ Методика та приклади використання он-лайн засобів у процесі навчання фізичній культурі (Оксана Юрків, Оксана Мельниченко, Мирослав Гесик – учителі фізичної культури Запорізької, Тернопільської та Львівської областей);

▶ Інструменти формувального та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів першого циклу базової середньої освіти (методика створення та приклади інструментів оцінювання) (Тетяна Цанько – учитель фізичної культури Закарпатської області).

Учасники вебінару подякували організаторам та спікерам за змістовний та якісний аналіз проблемних питань, з якими учителі фізичної культури зіштовхнулися в період Covid-19 та воєнної агресії росії, що неминуче призвело до освітніх втрат у запровадження сучасної європейської реформи.

Прокрутити вгору