Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

Львівський державний
університет
фізичної культури
імені Івана Боберського

Іванна Боднар – учасниця дискусії про майбутнє фізичної культури в освіті (Фото)

Професорка Іванна Боднар представила Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського у масштабній події – експертній зустрічі, присвяченій оновленню змісту фізкультурної освіти. Це п’ята з десяти фахових дискусій для кожної освітньої галузі в межах політики «Освіта для життя» для посилення і реалізації реформи «Нової української школи». «Освіта для життя» об’єднала освітян, експертів та представників державних органів для обговорення ключових змін у фізичному вихованні школярів.

Спікери, серед яких Надія Кузьмичова (заступниця міністра освіти і науки України), Сергій Тимофєєв (заступник міністра молоді і спорту України), обговорили як сучасна фізична культура може сприяти формуванню активного та здорового покоління.

Модератор Олександр Педан (ГО «ДжуніорС») провів сесію запитань / відповідей від учителів.

Далі відбулася панельна дискусія на тему «Портрет випускника і випускниці. Як фізкультура повинна підготувати дітей до життя у мінливому світі?»

Спікери й спікерки: Костянтин Євтушенко – керівний партнер Unit.city; Олександр Секірін – засновник Школи танців «All Stars»; Олександр Божок – представник організаційного комітету Пліч-о-пліч, заступник директора Державної установи «Спорт для всіх»; Марія Павлічук – співзасновниця ГО «ДжуніорС» розкрили секрети власного досвіду, як вони залучають своїх дітей до регулярних занять.

В наступній частині учасники працювали в групах, пропонуючи рішення щодо професійного розвитку вчителів фізичної культури, залучення учнівського самоврядування та побудови інклюзивних підходів у викладанні.

ОСНОВНІ ТЕМИ ОБГОВОРЕННЯ:

▶ Яку роль відіграє фізична культура у підготовці дітей до життя поза межами школи?
▶ Які компетентності мають бути в сучасного вчителя фізичної культури?
▶ Чи доречна змагальна система на уроках фізкультури?
▶ Як адаптувати фізичні навантаження відповідно до особливостей учнів?

Завідувачка кафедри теорії та методики фізичної культури нашого закладу вищої освіти, професорка Іванна Боднар поділилася з учасниками заходу лайфхаком щодо використання міжпредметних зв’язків уроків історії та «Захисту України» з фізичною культурою. Такий підхід робить уроки більш динамічними та більш змістовними, розширює і підвищує інтерес до історії та військової підготовки, сприяє патріотичному вихованню учнів через рухову активність.

Зокрема, було запропоновано впроваджувати уроки фізичної культури з історичним підтекстом: козацька доба – імітація їзди верхи (на фітболах); двобої на імпровізованих мечах (нудлах); УПА – метання гранати, долання смуги перешкод (імітація руху через ліс або міську забудову); перенесення «пораненого побратима» (робота в парах).

Для створення відповідної атмосфери можна застосовувати одяг, зброю того часу; карти розселення племен, лісових схронів і маршрутів партизанів; фото археологічних знахідок мечів, щитів, символіки козацьких полків; фото учасників УПА, зокрема молодіжних груп.

Іванна Боднар: «Хочу поділитися враженнями від зустрічі. Приємно було бачити, що серед учителів фізичної культури так багато молодих і небайдужих. Ми (запрошені експерти) разом з ними (вчителями практиками) накреативили багато крутих ідей, які можна і потрібно впровадити для того, щоб залучити батьків, мотивувати учнів. Запрошені спікери – видатні особистості, справжні професіонали та ерудовані фахівці в різних сферах. Спілкування з ними було надзвичайно корисним і надихаючим, я отримала багато цінних знань і нового досвіду, який перенесу далі у свій колектив.

Дякую учасникам за нові несподівані та сміливі рішення і продуктивні дискусії! Дякую організаторам за створену атмосферу, яка сприяла залученню в дискурс! Разом будуємо якісну освіту для життя».

 

ВАЖЛИВІ ПОСИЛАННЯ:

Сайт політики «Освіта для життя» – http://educationforlife.mon.gov.ua

Широкий процес консультацій Міністерства освіти та науки включає не тільки фахові зустрічі-обговорення з кожної з десяти освітніх галузей, а й опитування освітян, батьків та завершене опитування учнів, результати якого можна переглянути за посиланням вище у відповідних розділах.

• Опитування для освітян
• Опитування для батьків

 


Запрошуємо приєднатись до офіційних сторінок нашого Університету в соціальних мережах!

Instagram   |   Facebook   |   Telegram   |   TikTok   |   YouTube

Прокрутка до верху